HISTORIE SEZÓN

    AKTUALITY








21.ročník „Trofej Andrea Margutti“ 2010

O víkendu 19. – 21. března 2010 se konal v italském Castellettu mezinárodní motokárový závod, který se vždy na jaře jezdí na počest italského motokáristy Andrea Marguttiho, který tragicky zahynul při tréninku na závody. Tento velmi populární mezinárodní závod, měl minulých letech velmi vysokou úroveň a těšil se velkému zájmu. Svou obrovskou popularitu si také zasloužil díky skutečnosti , že na startu a na stupních vítězů stáli v několika ročnících pozdější jezdci Formule 1, jako Fernando Alfonso, Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Robert Kubica a další.

Již loňský ročník 2009 byl poznamenán snížením zájmu nejlepších továrních jezdců. V letošním ročníku to bylo ještě citelnější. Sice se na startu sešlo 200 závodníků, ale citelně chyběli opravdu ti nejlepší, kteří vždy přinášeli vysokou úroveň. Letošním ročníkem se „Trofej Andrea Margutti“ zařadil prozatím mezi předsezonní průměrné závody. Závod byl vypsán pro kategorie 60 Junior Trophy, KF3, KF2 a KZ2. Čeští jezdci obsadili pouze dvě kategorie. V kategorii KF3 to byla Gabriela Jílková, která poprvé startovala na mezinárodním závodě s motokárou této kategorie. Navíc zkoušela novou značku motokáry DR Kart racing s motorem Maxter a i účast v týmu DR ( Danilo Rossi) byla pro ni premiérou.

V kategorii KZ2 startovali jezdci Orion Racing teamu Patrik Hájek, Martin Doubek, Roman Halada (všichni Tony Kart/Vortex), které ještě doplnil Roman Krist startující za tým Spirit Racing s.r.o.

Volné tréninky se sice jezdily na suché trati, ale předpověď počasí nevěstila nic dobrého. V kategorii KF3 se sešlo celkem 63 jezdců. Pokud se Gabriela Jílková chtěla probojovat do finále (nejlepších 34 jezdců) nemohla ponechat nic náhodě a musela počínaje měřeným tréninkem bojovat o každou pozici. Sice si pochvalovala nový podvozek a spolupráci v novém týmu, ale nikdo ji nic zadarmo nedaroval. V celku úspěšně prošla celou kvalifikací a zejména velmi pěknou jízdou na mokré trati v 3. kvalifikační jízdě , kdy dojela na 4.místě, si vyjela účast v finálových jízdách. Ve finálových jízdách měla ale obrovskou smůlu a ani jednou se nevyhnula kolizi. Nakonec Gabriela velké finále nedojela, protože vypadla po kolizi hned v prvním kole. Přesto si z Itálie odvezla velmi cenné zkušenosti v její nové motokárové kategorii.

V kategorii KZ2 startovalo 32 jezdců. Tudíž všichni měli ve finále účast zajištěnou. Volné tréninky tomu napovídali, že vlastní boje, přijdou až ve finálových jízdách. Hodně si Orion Racing team sliboval od zkušeného Patrika Hájka. Mladý Martin Doubek, sice nějaké zkušenosti z mezinárodních závodů již má, ale přesto byl pro něho tento závod další možností, jak před sezonou najet potřebné kilometry v italské konkurenci s motokárou kategorie KZ2. Toto se zejména týkalo jízd na mokré trati. Roman Halada startoval s motokárou kategorie KZ2 na mezinárodním závodě v zahraničí poprvé. Rovněž šlo o sbírání jezdeckých zkušeností hlavně na nagumované trati, což byl Romanův největší problém. Vzhledem k tomu, že se hodlá letos zúčastnit i ME , tak měl pro něho tento závod obrovský význam. Roman Krist již má několik mezinárodních závodů za sebou a tak se jednalo o klasické rozjetí před letošní sezonou a vyzkoušení nového motoru VM.

Nejlepší měřený trénink, 10.místo, zajel Patrik Hájek, což se také očekávalo. Dobrý nástup měl i Martin Doubek, ale v měřeném tréninku ho zradil defekt pneumatiky. Ta samá závada potkala i Romana Krista. Měřený trenek se jel ještě na suché nagumované trati, což nebylo vůbec jednoduché pro Romana Haladu, takže skončili všichni tři v závěru startovního pole. Kvalifikačními jízdami prošli jezdci s následujícím umístěním. Patrik Hájek 2. a 12.místo. Roman Halada 2 x 17.místo. Martin Doubek 11. a 16.místo. Roman Krist 18. a 20. místo.

V semifinálové jízdě se podařil velmi dobrý start Patriku Hájkovi a hlavně Romanu Haladovi, kterému začala mokrá trať vyhovovat a také se dokázal šikovně vyvézt za Patrikem Hájkem. Patrik v semifinále dojel na 10.místě a Roman Halada hned za ním na 11.místě. Roman Krist na 20.místě a Martin Doubek po kolizi se švédským závodníkem až na 26.místě. Vrcholem celého závodu bylo finále kategorie KZ2. Hned v prvním kole si ale vybral veškerou smůlu Patrik Hájek, kdy po kolizi se soupeřem došlo k proražení pneumatiky a tak finále pro Patrika skončilo mimo trať. Roman Halada šel do finále přemotivovaný. Při několika kolizích se dostal 2x mimo trať a do cíle dojel se ztrátou 9 kol na 23.místě. Pěkný start ve finále měl Roman Krist. Byly dokonce okamžiky, kdy jel i na pěkném 8.-9.místě. Později ovšem ztratil tempo a nakonec skončil na 16.místě. Ve finále příjemně překvapil Martin Doubek . Jel velmi pěknou vyrovnanou jízdu a dosáhnul v cíli na zasloužené 14.místo. To byl také nejlepší výsledek, kterého Orion Racing team na 21.ročníku „Trofej Andrea Margutti“ dosáhl. Manažer Martin Slavík ale k výsledku dodává: „ Největší cenu pro nás mají posbírané zkušenosti na tomto závodě, protože ty nejhlavnější závody jsou teprve před námi“.

Text : Vráťa Ondráček

Aktuality | Tým | Sezóna | Jak začít | Sponzoři | Fotogalerie | Shop
MOTOKÁRY | MOTOKROS | MOTOSKIJORING | ORION CUP