Úspěšný český tým ORION Moto Racing Group má novou posilu a závodní techniku pro Dakarskou rallye. Do svých řad angažoval populární zpěvačku Olgu Lounovou, která pojede společně s pilotem Martinem Čábelou. Poprvé v historii týmu MRG se postaví na start regulérní automobil, a to konkrétně v kategorii Classics s unikátním francouzským speciálem Matra Murena. Novinkami je také angažmá endurového specialisty Jakuba Hroneše nebo zajištění nového asistenčního kamionu pro celý tým. Stálicemi jsou elitní světoví jezdci Martin Michek a Milan Engel.
„Olgu zná hodně lidí bez ohledu na žánrové preference. Je nejen zpěvačkou, ale hlavně velkou motoristickou nadšenkyní. Dakarská rallye je pro ni největší sportovní výzva. S nápadem přišel zkušený pilot Martin Čábela, který bude v následujícím ročníku řídit a Olga navigovat, na dalším Dakaru si pak pozici za volantem prohodí,“ prohlásil Ervín Krajčovič, manažer českého týmu.
ORION Moto Racing Group má za sebou výsledkově nejúspěšnější Dakarskou rallye, v letošním roce Martin Michek skončil na desátém místě, čímž vyrovnal historický český výsledek na nejtěžší etapové motoristické soutěži světa. Čeští motocyklisté strašili tovární týmy jako Yamahu nebo Hondu, soupeři je přezdívají „blue army.“ Ve skvělých výsledcích chtějí pokračovat. „V letošním roce jsme vylepšili stroje po technické stránce, chceme nadále zrychlovat, ale ne na úkor spolehlivosti,“ dodal Ervín Krajčovič. „Poprvé budeme závodit v kategorii aut, což bude pro nás něco zcela nového a moc se na to těšíme.“
Už v minulosti měli v týmu závodnici, za ORION Moto Racing Group dojela jako první Češka do cíle Dakaru v roce 2018 Olga Roučková na čtyřkolce. Zpěvačka Olga Lounová na to bude chtít navázat. „Ale nejen to, jsem v krvi závodnice a nechci pouze dojíždět. Když bude šance, chceme se pokusit o skvělý výsledek, ale uvědomujeme si, že je to první společný start, kde se budeme hlavně seznamovat se specifickými pravidly a budeme se učit velmi složitou navigaci,“ prohlásila Lounová, která si vyzkoušela klasickou rallye a zúčastnila se několika domácích soutěží. Po zkušenostech s navigací by už od roku 2023 řídila závodní vůz.
To Martin Čábela má zkušenosti s okruhovými závody, rallye, závody do vrchu a s dálkovou rallye soutěží nejen na motorce. Díky tomu má zkušenosti s navigací. „Závodím celý život v autě i na motorkách, ale tohle bude nová výzva. S tímto vědomím je naším cílem především úspěšně dokončit Dakar Classic 2022, reprezentovat Českou republiku a zároveň vzdát hold klasickým sportovním vozům,“ prohlásil zkušený Čábela.
Design speciálu bude vytvářet Matragi
Společně pojedou ve speciálně upraveném voze Matra Murena 4S. Uplynulo dlouhých 40 let od chvíle, kdy tato legendární francouzská ikona byla homologována do Group 4 a zářila na Rallye Monte Carlo. „Mělo by se jednat o jedno z nejkrásnějších aut na startu Dakarské rallye. Design auta spoluvytváří Blanka Matragi, která bude kmotrou auta jakmile se auto dostaví,” prohlásil Ervín Krajčovič, manažer týmu Moto Racing Group, který na tiskové konferenci představil více také svého nováčka do kategorie motocyklů.
Jedná se o endurového specialistu, který má zkušenosti s motokrosem. Například na evropském šampionátu vybojoval čtvrté místo, zaujal i na loňské Baje Poland, kde skončil druhý. „Je to mladý a rychlý jezdec s dobrou fyzičkou a čuchem na terén. Čekáme od něho, že se v budoucnosti může stát jedním z nejvýraznějších motocyklistů na Dakaru. Je teď na nás, aby pochopil navigaci a seznámil se více s pouštním prostředí,“ tvrdil Krajčovič.
Michek? Útok na elitu!
Jistotou v jezdecké sestavě MRG je Martin Michek. Vloni se potýkal s kolapsem jater a hrozila mu smrt, letos se blýskl desátým místem na Dakaru. „Martin prokázal, že je elitním světovým jezdcem, má skvělou rychlost a navigační schopnosti. V letošní sezoně s ním chceme uspět na světovém poháru Baja a odjet s ním co nejvíce závodů. Myslíme si, že může celý šampionát vyhrát. Na Dakaru jsme si potvrdili, že se můžeme pohybovat kolem desátého místa a trápit tovární týmy,“ dodal Krajčovič, který má podobné cíle také s Milanem Engelem. „Rozumí si parádně s technikou, dokáže si prakticky cokoliv opravit a poradit si za každé situace. Čekáme od něho útok na nejlepší dvacítku na Dakaru.“
Další novinkou u české stáje je asistenční kamion, který bude využívat celý tým. Rozšíří se tak zázemí a komfort z hlediska prostoru při převážení náhradních dílů. To bude důležité při nastávajícím ročníků Dakarské rallye, která se pojede na zcela novém území. „V Arábii bychom se měli pohybovat více na jihu, kde se doposud nejelo. Tam je poušť, která má rozlohu jako Španělsko a Francii dohromady. Organizátoři slibují více písku. Snad se Dakar trochu více zpomalí a ztíží se navigace,“ přál si Krajčovič.
V programu týmu ORION Moto Racing Group jsou soutěže v rámci seriálu Baja v Maďarsku nebo v Polsku, plán je také soutěž v Maroku a testování v poušti. Na všech akcích by se měla zúčastnit také Olga Lounová.
Orion Racing team