Po dvou dnech čekání na hotelu začíná mít dění na Dakarské rallye konečně dynamiku. Elitní český tým ORION – Moto Racing Group po úspěšných testech na Covid-19 vyzvedl závodní techniku a plánuje ji co nejdříve vyzkoušet. „Konečně máme za sebou dlouhé čekání ve stresu. Nebylo by hezké, kdyby nám oznámili špatný výsledek z testu na koronavir, a pak odcestovat domů. To se naštěstí nestalo,“ prohlásil závodník Martin Michek. Tým MRG hodlá dneska stihnout shakedown, zítra jsou na programu technické a administrativní přejímky, 2. ledna pak výjezd na startovní rampu.
Koupání v bazénu, sledování českých seriálů… Klid na Dakarské rallye v posledních dnech vystřídal kvapík kolem obstarání techniky. Tým ORION – Moto Racing Group si stihl vyzvednout nové speciály KTM. Ještě ve čtvrtek je vyzkouší přímo v terénu. „Na testovacím tréninku musíme zjistit, zda vše běží a něco se neutrhlo. Proto musíme shakedown stihnout,“ tvrdil Milan Engel. Další závodní člen českého týmu, který společně se svým parťákem trénoval na hotelovém pokoji nafukování airbagových vest.
Ty jsou nově součástí motorkářské kombinézy, konkrétně kompletu s chrániči hrudi, páteře, ramen a loktů. Airbagy se spustí po havárii v minimální rychlosti kolem 30 km/h. Po spuštění je pak musí závodníci znovu nafouknout. „Na hotelu jsme je zkoušeli co nejrychleji vyměnit. Celé mi to trvalo tři minuty. Ale budu doufat, že se mi žádný pád nepřihodí,“ dodal s úsměvem Martin Michek, který v předešlém ročníku skončil jako nováček na 23. místě. To na Milana Engela čeká sedmá Dakarská rallye.
„Atmosféra je tu specifická. S místními lidmi nesmíme vůbec mluvit, fungují, jakoby se tu žádný závod nepořádal. Ale ono se to sedne, těšíme se na startovní rampu,“ tvrdil Engel, který v roce 2019 skončil na patnáctém místě. K vylepšení jejich maximum na Dakaru pomohou motorky KTM 450 RR, které prošly úpravou motorů a jsou vybaveny špičkovými českému komponenty. „Naštěstí se nám nic neztratilo a v Saudské Arábii máme vše, v bivaku nyní připravujeme všechny detaily a montujeme navigační přístroje na motorky,“ popsal Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.