Přes výborné výsledky a nejlepší česká umístění v kategorii, poznali všichni závodníci Orion - Moto Racing Group, jak dokáže být Dakar zrádnou rallye. Pády, technické závady, nebo taková banalita jako když vám dojde benzín jen několik kilometrů před tankovačkou. "Byla to bezmoc, jakou jsem dlouho nezažil. Přes to všechno jsem ale strašně rád, že jsme to nakonec dojeli ve zdraví až do cíle a teď se budeme soustředit na další závody, další Dakar", povzdech si Martin Michek. Byl to právě on, který skoro celou hodinu čekal na pár litrů benzínu od organizátorů, aby mohl dojet do cíle. Letošní Dakar byl rychlý. Nechyběly ani duny, ale nebylo jich tolik, aby náročnost závodu roztrhala rozestupy mezi jednotlivými závodníky. Proto ho tato patálie stála jen etapu před koncem závodu neskutečných 9. míst a znamenalo to propad na celkovou 23. pozici. A co víc, skvěle to měl Michek rozjeto i na cenu Nováčka roku. Jenže v této kategorii se v dlouhých etapách bojovalo doslova o každý metr a tak se nakonec musel spokojit se třetím místem. "Nováček roku už nikdy nebudu, což mě mrzí. Třetí místo je samozřejmě taky super, ale jsem závodník a když už byla možnost tuhle kategorii vyhrát, chtěl jsem toho využít", dodal Michek.
Podobné pocity má i Milan Engel. Česká jednička loňského ročníku a zkušený závodník měl našlápnuto na skvělý výsledek. Nejdříve jeho plány zhatila technická závada a poté drsný pád ve vysoké rychlosti jen několik stovek metrů před cílem. "Rameno mě zase zlobí a vypadává. Doktor mi ale řekl, že je to možná lepší, než aby se mi tam něco utrhlo. Nicméně budu to muset nějak řešit. Pádu byla škoda, zase jsem se dostával do tempa a jel dobré etapy.". Milan Engel měl po pádu vyhozené rameno a pohmožděné celé tělo. "Z motorky jsme ho po pádu museli doslova sundat. Druhý den ráno jsme Milana zase na motorku posadili a doufali, že to zvládne až do cíle. Naštěstí už zbývala jen etapa do konce", popsal situaci bezprostředně po pádu manager Orion - Moto Racing Group, Ervín Krajčovič. Engel nakonec dojel do cíle na 26. místě, což vzhledem k okolnostem a průběhu není zase tak špatný výsledek. "Oba kluci bojovali až do konce. Jsem rád, že jsou ve zdraví v cíli a výsledky přes těch několik pádů, nebo smůly v podobě svlečené pneumatiky či benzínu Martina ve finále nejsou tak špatné. Rallye jsme letos začali dobře. Sám nevím, jestli je lepší začít hůř a pak se dostávat nahoru, nebo tak jak se to povedlo nám a čekat na nějaký ten problém, který má přijít. A vy víte, že něco přijde, protože tak je to vždycky. Teď se ale budeme soustředit na další závody. Po letošním ročníku máme zase větší motivaci se dál zlepšovat, abychom potrápili ty nejlepší.", uzavřel Krajčovič.
Nyní všechny týmy čeká zasloužená pauza, ale nebude dlouhá a brzy se všichni do závodního kolotoče opět vrátí.