Tři dakarské rallye se Kubiena pokoušel překonat smůlu a technické problémy, které jej provázely a pokaždé vyřadily už v první třetině závodu. Letos tomu měla pomoct nová čtyřkolka Yamaha Raptor, která byla postavena z komponentů, kterými disponují ti nejlepší závodníci. Bohužel ani to nestačilo a jezdec týmu Orion - Moto Racing Group byl nucen zastavit už na 45. kilometru 3. etapy. "Přišla nám zpráva, že Tomáš stojí a má problém s motorem. Říkal, že z toho teče olej a je prasklý karter." Obavy se naplnily a Kubienova Yamaha byla odtažena zpět do bivaku. "V tuto chvíli se pokusíme sehnat náhradní motor a pak se uvidí. Pokud se nám to povede, využili bychom žolíka a Tomáše vrátili do závodu. Ikdyž bez šance na výsledek..", dodal manager týmu Ervín Krajčovič. Využití tzv.žolíka je nová možnost, jak se vrátit do závodu a alespoň dokončit závod mimo pořadí a tím najet potřebné kilometry. Sehnat nový motor je však v Sausdké Arábii problém a tak uvidíme, zda se Kubiena postaví zpět na start, nebo i letošní Dakar ukončí už na samotném začátku.
Na opačné straně výsledkových listin se pohybují oba motorkáři českého týmu. Milan zažívá nejlepší začátek slavné rallye ve své kariéře a od začátku bojuje o umístění mezi nejlepšími dvaceti motorkáři. Po třetí etapě se opět posunul o pár pozic výš a nyní je z toho 22. pozice v celkovém hodnocení. "Dneska to bylo dlouhé a náročné. Etapa byla rozdělena na tři části. V té první jsme vyjeli do nějakých 1200 m.n.m. v horách. Tam se mi jelo dobře, chvílemi to bylo i dost rychlé a chytil jsem se dobré skupinky, kterou jsem také chvíli vedl a navigoval. Vše mi navazovalo, dostával jsem se do tempa a měl jsem z toho radost. Po tankovačce jsme se dostali do třetí části, která měřila asi 100 km a na 54 bodě organizátoři nejspíš udělali chybu a dali tam jeden bod, který byl nahoře na skále a nemohl jsem se tam dostat. Zabralo mi to spoustu času. Uvidíme, jestli ho nakonec nezruší." Nejlepší český závodník narážel na místo, které organizátoři později vyřadili z klasifikace etapy, jelikož tento problém měli v podstatě všichni závodnici. Engel tak zakončil etapu na výborném dvacátém místě.
V boji o nejlepšího nováčka letošního dakarského ročníku zatím tahá za nejkratší provaz Martin Michek. Jihočeský rodák a závodník Orion - Moto Racing Group týmu se při své premiéře zlepšuje každou etapou. V dnešní 489 kilometrů dlouhé etapě se od začátku do konce stabilně pohyboval kolem 25. místa a sváděl přímý souboj se svým konkurentem v boji o nováčka roku britským závodníkem McCanneyem. Dnes tento boj vyhrál o rovné dvě minuty a etapu dojel do cíle na 23. místě. V celkovém hodnocení se posunul už na 26. pozici, což je na nováčka v tomto světě dálkové rallye obdivuhodný výsledek. "Musím říct, že jsem si opravdu dnes máknul. Pereme se o čelo v kategorii nováčku s jedním z továrních jezdců z Yamahy a několikrát jsme se na trati dokonce předjeli. Je to ale Dakar a já vím, že se nevyhrává v jedné etapě, nebo jedním předjetím jako motocross. Ale každý z nás chce ukrojit alespoň vteřinu dolů. Jsme však teprve ve třetí etapě a já budu dělat maximum proto, abych dojel a splatit důvěru všem lidem, co mi jí dali, týmu, partnerům a všem fanouškům." Oba závodníci Orion - Moto Racing Group jsou nyní v elitní třicítce celkového hodnocení.
Zítra je čeká čtvrtá etapa o celkové délce 676 kilometrů. Z toho bude 453 měřených, během kterých by měli vystoupat až do 1500 m.n.m. Čekat by je měl písek, ale i kamení, na které organizátoři upozorňovali už dopředu.
Dakarská rallye pokračovala svým druhým dnem a 367 ostrými kilometry, během kterých na závodníky čekaly rychlé písčité pisty plné zrádného kamení. Mezi továrními jezdci se neztratili ani čeští závodníci, kteří se pomalu zabydlují v nejlepší třicítce jezdců. Tím nejlepším nadále zůstává Milan Engel z týmu Orion - Moto Racing Group, který obsadil skvělé 24. místo a na stejné pozici zůstává i v celkovém pořadí po dvou etapách. Druhou etapu překvapivě ovládl botswanský rodák Branch, který za sebou nechal celou řadu favoritů včetně druhého Sunderlanda a třetího Quintanilly.