MM ČR Motokros: Přesouváme se do Kaplice | |
MM ČR motokros: Přesouváme se do Kaplice Již o nadcházejícím víkendu (6.8.) se uskuteční šestý závod seriálu Buksa/Ados motokros 2017 MM ČR, na jedné z nejnáročnějších tratí v Kaplici. Minulý závod v Petrovicích znamenal velké převraty v průběžném hodnocení a již máme blíže k teoretickým vítězům šampionátu. Nic však není jisté do cíle osmého závodu ve Vranově. MX1: Michkovo hřiště Málo kdo umí na kaplické trati jet tak rychle, jako domácí Martin Michek (Buksa/Ados KTM Team). Poslední dva roky zde diváci neviděli jiného celkového vítěze, než Michka a letos čeká na svůj kaplický hattrick. V cestě mu opět bude stát Filip Neugebauer (Osička MX Team), který se znovu objeví na MM ČR. Průběh šampionátu se zatím nejlépe vyvíjí právě pro Michka. Minulý závod vynechal jeden z jeho největších soupeřů Jaromír Romančík (JD 191 KTM Racing Team), kvůli termínové kolizi. To upevnilo Michkovo vedení na 51 bodů. Romančík se propadl na páté místo. Naopak na druhou pozici se posunul Petr Bartoš (Orion Racing Team). Třetí v šampionátu figuruje Tomáš Šimko (GT2 Motorsport) o 6 bodů za Bartošem. MX2: Szvoboda navýšil náskok Sulivan Jaulin (Buksa/Ados KTM Team) na minulém závodě nestartoval, kvůli zranění ruky a tak měl jeho týmový kolega Bence Szvoboda šanci získat bodový náskok. Toho využil na 100% a obě jízdy v Petrovicích vyhrál. Tím si na čele zajistil komfortní náskok 57 bodů. Druhý zůstal Jaulin a na třetí místo se posunul Patrik Liška (HT Group Racing Team). Díky termínové kolizi se minulého závodu nezúčastnil ani Richard Šikyňa (JD 191 KTM Racing Team) a propadl se na páté místo. Pořadím vzhůru naopak jde Dušan Drdaj (Yamaha Čepelák Racing Team) – na čtvrtém místě a Jonáš Nedvěd (Orion Racing Team) – na sedmém. Ženy: Vítková zrychluje
Němka Steffi Laier (Buksa/Ados KTM Team), má na čele velký náskok a její české soupeřky ji prozatím neohrozily. Na druhém místě se drží Barbora Laňková (Action Racing Team), která má v závěsu Lucii Simonovou (Inter Cars MoToman Team). Na čtvrtém místě je Kristýna Vítková (Yamaha Čepelák Racing Team). Ta každým závodem zrychluje, ale nevyvarovala se několika chyb. Na třetí místo jí chybí 12 bodů. Veteráni: Karty jsou rozdané Neotřesitelnou pozici má také Martin Žerava (Team MAX2), ten zatím nebyl poražen přesto, že v Petrovicích už to skoro vypadalo na vítězství Michala Kadlečka (KRTZ). Žerava jel totiž s handicapem naraženého zápěstí a trochu svoji ruku šetřil. Třetí je Ivan Černý (Orion Racing Team), který si musí dávat pozor na Georga Hammerla(Motorsport Chýnov) a Michala Buchtu (Inter Cars MoToman Team). Ti oba mají podobnou rychlost jako Černý a jejich souboje jsou vždy kořením této třídy. Vstupné 150 Kč GPS trati: 48° 44' 23.974 14° 30' 22.302 Časový harmonogram zde: http://ceskymotokros.cz/ch-jezdci/22-divaci/%C4%8Dasov%C3%BD-harmonogram/339-casovy-harmonogram-2016-mx1.html Týmové reporty
Buksa/Ados KTM Team O další světové zkušenosti se popral Martin Michek, který před čtrnácti dny startoval na MS v Lokti. Michek měl smůlu na pády a z Lokte si odvezl 25. místo. Do Kaplice míří v plné síle: „Je to pro mě domácí podnik a v minulých letech se mi zde poměrně dařilo, takže bych chtěl smolný Loket vyvážit vítězstvím,“ říká Michek před závodem. Do třídy MX2 se po nucené pauze vrací Sulivan Jaulin a jeho kaplická vítězná šňůra je ještě o rok delší než ta Michkova. „Po nešťastném zranění ruky to bude můj první závod, ale chci podat co možná nejlepší výkon. Bence má letos skvělou formu, ale mým cílem je být mu kvalitním konkurentem,“ říká Sulivan, kterému i přes výpadek v Petrovicích zůstala průběžná druhá příčka. Pro Steffi Laier je Kaplice novou tratí a novou zkušeností. Orion Racing Team Petr Bartoš (MX1) se fanouškům představil i na MS v Lokti. Petr Kovář, manažer týmu, před Kaplicí uvedl: „Petrův start na MXGP byla taková odměna fanouškům za 20let působení týmu Orion Racing Teamu. Možná to byl i jeho poslední start na MS, takže jsme se ve středu před závody dohodli, že se Petr v Lokti ukáže. Závod bral však tréninkově a do Kaplice je tedy dobře připravený. Taktéž Jonáš Nedvěd, který startoval minulý víkend v Rudníku se bude chtít poprat o pódium. Jana Antošová se nakonec ze zranění zotavila a objeví se už v Kaplici. Ivan Černý měl v Petrovicích špatné starty, které musí v Kaplici vylepšit.“ Team MAX2 Rudolf Weschta (MX1) poprvé startoval na MS a odvezl si cenné zkušenosti za 36. místo. „V první jízdě jsem po špatném startu dojel na 24. místě. Ve druhé jízdě jsem měl hned ve druhém kole pád, po kterém jsem už dál nemohl pokračovat. Jsem rád, že jsem se tohoto závodu mohl zúčastnit a získat nové zkušenosti! Do Kaplice tak mířím pozitivně naladěn a doufám, že se závody povedou,“ říká Rudolf Weschta. Po téměř hrdinském výkonu v Petrovicích míří do Kaplice také Martin Žerava, který by už měl mít zápěstí v pořádku a před závodem uvedl:„Povrch v Kaplici sice moc nemusím, ale bude to dobrý trénink před MS veteránů, které se opět jede na písku v Assenu.“ Dalším účastníkem MS je Jiří Matějec (MX2), který se víkend před Kaplicí zúčastnil MS juniorů v Estonsku. GT2 Motorsport Tomáš Šimko se v Petrovicích u Karviné vůbec poprvé postavil na nejvyšší stupínek třídy MX1 a do Kaplice tak míří plný odhodlání hájit slovenské barvy. „Vyhrát v Petrovicích bylo úžasné, měl jsem z toho velkou radost. Před Kaplicí jsem se snažil stále zdokonalovat na tréninku, ale užil jsem si i potřebný relax, takže bych měl být připraven podat stoprocentní výkon,“ řekl Šimko. Z tvrdého pádu po startu druhé jízdy veteránů se musel zotavovat Josef Kudláček. Na zrádné trati v Kaplici se ovšem znovu chce prát o umístění v TOP10. BV Racing František Smola (MX1) bude na startu chybět. Tento podnik se křižuje s mistrovstvím Evropy EMX300 v Belgii, kde Smola pravidelně startuje. V Petrovicích se příliš nedařilo Michalu Votroubkovi (MX1), který se potýkal s problémy se zády. V MM ČR je na 12. místě. Michal Bárta (MX1) je průběžně 17. Ve třídě Veterán má tým zástupce v podobě manažera Dušana Tichého na průběžném 7. místě. HT Group Racing Team Marek Sukup (MX1) pomalu nachází svoji formu a v Petrovicích útočil i na vítězství. Aktuálně je na 4. místě průběžně. Letos se příliš nedaří Václavu Kovářovi (MX1), který v Petrovicích vůbec nestartoval. Patrik Liška je aktuálně nejlepším týmovým jezdcem na 3. pozici v MX2, viz rozhovor. Tereza Hromková (Ženy) je pátá. Hulho Motocross Racing Team Martin Finěk byl dalším startujícím na MS: „Jsem moc rád, že jsem se o víkendu mohl zúčastnit MS. V první jízdě jsem skoro celý závod jezdil na bodovaném 20. místě, ale ke konci jízdy mě předjeli dva jezdci a v cíli z toho bylo 22 místo. Druhá jízda se mi už tolik nevydařila, celý závod jsem jezdil na 26. místě, a když zbývalo 5 minut do konce tak jsem měl pád a musel jsem zajet do depa,“ říká Finěk, který si z Lokte odvezl 34. místo a v MM ČR je 9. místě. Inter Cars MoToman Team Manažer Josef Toman před závodem uvedl: „Pauzu mezi závody jsme využili především k tréninku, a do Kaplice budeme připraveni v plné síle. Doufám, že bychom se mohli znovu zapojit do bojů o pódium ve třídě Veterán a Ženy.“ Tým jede tedy v plném složení Márk Szöke (MX1), Jakub Hruška (MX1), Denis Poláš (MX2), Lucie Simonová(Ženy) a Michal Buchta (Veterán). JD 191 KTM Racing Team
Start Jaromíra Romančíka nebyl týden před Kaplicí jistý a Romančík k tomu uvedl: „Můj start v Kaplici ještě není jistý, spíš to vypadá, že startovat nebudu, ale uvidíme. Koleno je lepší a lepší, ale jakmile blbě došlápnu, bolí to několik dní. To se mi stalo i v druhé jízdě v Lokti, kde jsem si v jedné koleji koleno pootočil.“ Nakonec však uvidíme celý tým včetně Richarda Šikyni (MX2), Martina Vondráška (MX2) a Tomka Wysockeho (MX1). KRTZ Michal Kadleček (Veterán), se v Petrovicích velmi přiblížil lídru Žeravovi. Na vítězství to však nestačilo a v šampionátu je na druhém místě se ztrátou 30 bodů. Do formy se vrátil Milan Špičák (MX2), který po zranění klíční kosti neměl několik závodů závodnické štěstí. To se k němu přimklo až v Petrovicích, kde měl dva dobré starty a celkově si odvezl druhé místo. V šampionátu je na 9. místě. Yamaha Čepelák Racing Team Svěřenci Jiřího Čepeláka si vyzkoušeli start na MS v Lokti. Dušan Drdaj (MX2), si z Lokte odvezl 31. místo a několik stehů: „Po Lokti jsem byl u doktora a zraněná noha moc nesrůstá. Do toho jsem v druhé jízdě v Lokti upadl a roztrhl si loket, tak mám pár stehů. Teďka si dávám relax od motorky, nechám odpočinout nohu a snad budu do Kaplice připravený,“ říká Drdaj. Kristýna Vítková zajela v Lokti svůj nejlepší výsledek v závodě MS – 20. místo. V MM ČR je na čtvrtém místě. Tomáš Boček je v MX2 na 36. místě a Marek Pospíšil v MX1 ještě na první body čeká. Motosport Chýnov Evžen Zadražil, manažer týmu, k závodu uvedl: „Kaplice je tradiční tratí a pro náš tým dá se říci i napůl domácí. Na této trati se určitě představí početný zástup našich závodnic ve třídě Ženy. Zatím průběžně šestá Elena Kapsamer, dále pak Julia Schrenk - obě startovaly i na MS v Lokti, dále pak další Rakušanka Sarah Schnelzer, mladá Rumunka Stefania Bancila a jihočeská závodnice Markéta Marková. Ve třídě Veterán určitě budou bojovat o vavříny Rakušané Georg Hammerl s Danielem Dopplerem, kteří letos velice slušně čeří vodu v této třídě a dále hned několik dalších týmových jezdců jako např. Zdeněk Svoboda, Jan Chromý, Jan Roziňák a Markus Berger.“ 10 otázek pro: Patrika Lišku
Patriku, letos zažíváš jednu ze svých nejlepších sezón. Minulý rok jsme tě viděli v MX1, jak ses dostal do MX2? Pro letošní sezónu přišli do týmu Marek Sukup společně s Václavem Kovářem a jeden z nás musel jet MX2. Byl jsem to tedy já, který si vytáhl nejkratší sirku, ale nelituji toho. Očividně ti „malá“ motorka sedí víc, v čem ty jako jezdec vidíš přednosti dvěstěpadesátky oproti čtyřistapadesátce? Hlavní předností je bezpochyby nižší hmotnost a tím i lepší ovladatelnost. Jezdecké styly v MX1 a MX2 se trochu liší, ve které třídě se jezdí agresivněji? To asi neumím úplně posoudit, myslím, že to je spíš o jezdcích samotných. Ale v MX2 je to asi krapet divočejší díky mladším jezdcům. Tvoje kariéra je úzce spjatá s Yamahou. Proč sis vybral právě tuto značku? Mému stylu sedí nejlépe, a jak se říká "modrá je dobrá". V minulosti tě neustále provázely pády a zdravotní problémy. Měl už jsi někdy chuť se závoděním skončit? Musím přiznat, už jsem takové stavy tuším dvakrát měl, bylo to po mých nejvážnějších zraněních. Jak náročné je být jezdcem na TOP úrovni MM ČR? Stíháš při tom chodit i do práce, nebo se plně věnuješ motokrosu?
Samozřejmě to je hodně náročné jako každý jiný sport, který se dělá naplno. Jsem velmi vděčný týmu a sponzorům, že se tomu mohu takto věnovat a nemusím chodit do práce. Neboť s ní by to nešlo časově zvládnout na takové úrovni. Kde se vzalo tvoje charakteristické číslo 239? V dětství jsem jezdil 39, bohužel v seniorských kategoriích bylo už obsazené. Tak jsem k tomu přidal dvojku, jednička se nehodila. A od určité doby má pro mě hlubší význam, ale ten neprozradím. V průběžném pořadí si nejlepší z Čechů před Dušanem Drdajem, ale tvoje výsledky jsou docela nevyrovnané. Podobně jako Jára Romančík, máš téměř vždy horší první jízdu. Čím to je, že se úvodní rozjížďky nedaří? Bohužel je to tak, hlavní příčinou jsou špatné starty a jezdecké chyby, kterých jsem se dopustil. Třeba v Petrovicích jsem upadl v posledním kole a opět daroval soupeřům cenné body zadarmo. S jakým výsledkem bys byl spokojený na konci sezóny? Samozřejmě s tím nejlepším, ale nějak na to nemyslím, chci si užít každou jízdu. Body se sčítají až na konci sezóny, takže uvidíme, kolik jich nakonec bude. Už máš nějakou představu, jestli příští rok zůstaneš v MX2? S týmem jsme se dohodli na setrvání ve třídě MX2 i příští rok. Patriku děkujeme za rozhovor, ať se ti daří. Autor: Petr Záruba Foto: Radek Lavička V průběhu víkendu můžete sledovat online rozhovory z jezdci zde: https://www.youtube.com/user/maxmann78 |